עיצוב UI/UX, עיצוב ממשק משתמש

יזמים, מנהלי שיווק וחברות מוצרים הבינו מזמן נוסחה פשוטה ומוכחת:  עיצוב UX + עיצוב קפדני של ממשק משתמש = הצלחה! אני משער שאתם מבינים את זה, אחרת לא ההיתם מבלים בעמוד הזה. עיצוב ממשק משתמש - עיצוב UX/UI הפך למרכיב קריטי בהצלחת כל פלטפורמה, אתר ואפליקציה

אלמנט עיצובי אייקון של שכבות מסכי אפיון

המטרה של Y&A היא לאפיין וליצור חווית משתמש מעולה ליוזרים שלכם שתצליח לתפוס את תשומת ליבם ולגרום להם לרצות להמשיך ולהשתמש במערכת ולבלות בה זמן רב, וכמובן – לחזור שוב ושוב.
לשם כך הקמנו חברת בת בשם Pitangoux שמתמחה ומעמיקה בכל העולמות ה – UI/UX- עיצוב ממשק משתמש.
Pitangoux מביאה איתה ניסיון רב בעבודה עם חברות הייטק, פיננסים, תקשורת, אגריטק ועוד. בסטודיו עובדים חבורה מוכשרת של מעצבים מנוסים שכל יום ממציאים את עצמם מחדש במטרה ליצור ממשק משתמש UI/UX איכותי יותר וחווית משתמש בלתי נשכחת.
אם אתם כבר מכירים את התחום ומבינים את החשיבות של עיצוב UI/UX הגעתם למקום הנכון. עם ניסיון רב בעיצוב ותכנות מערכות מורכבות – נוכל לעזור לכם להפוך את האתר או המערכת שלכם לכלי עבודה של ממש שיעבוד בשבילכם.
אם אתם עדיין מגששים וחוקרים התחום – פה למטה תמצאו את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתחיל להיכנס לעולם עיצוב חווית המשתמש.

מה זה? עיצוב UI/UX
אם יצא לכם לשמוע על חברות UX, או אולי נתקלתם במעצב UI- אז מדובר כנראה בהמצאה ישראלית כי המושג עיצוב UI/UX תמיד יגיע ביחד. מדובר על שילוב של שני פרמטרים שיוצרים יחד חוויה שלמה.
UX User Experience – היא חווית המשתמש הכללית.
Ui – User Interfaceעיצוב ממשק משתמש, זהו העיצוב של העמודים עצמם בתוך המערכת.
אם אתם עדיין מתקשים להבחין ביניהם, המעצבת והמומחית הלגה מורנו הסבירה את זה מצוין:
"משהו שנראה נהדר אבל קשה להשתמש בו הוא דוגמה טובה של ui טוב ו-ux לא טוב.
עם זאת, אם משהו מאוד שמיש ונוח אבל נראה נורא: ה-ux נהדר אבל ה-ui גרוע".
כלומר שני החלקים קריטיים וחייבים ללכת יד ביד כדי לייצר מוצר טוב שנותן חוויה מעולה.

כשאתם משתמשים באפליקציות ובמערכות שונות אתם עוברים למעשה חוויה. חוויה שיכולה לגרום לכם לחייך וליהנות ולרצות להמשיך להשתמש במערכת, או במקרים פחות מוצלחים – חוויה לא נעימה שתסיים באותו הרגע את הרומן הקצר שלכם עם המערכת.
עיצוב UX/UI זהו תחום מרתק שלוקח את המערכת שלכם כמה צעדים קדימה – ממשהו טכני ופונקציונאלי לחוויה שלמה שתגרום למשתמשים לפתח רגשות אמיתיים כלפיה.

זוכרים את סטיב ג'ובס עולה על הבמה בשנת 2007 ומציג לראשונה את האייפון לעולם?
סטיב ג'ובס, המייסד של חברת אפל היה כנראה הראשון שהבין ששם המשחק הוא חווית משתמש.
אפשר לומר שמשם הכול התחיל – זו הייתה הפעם הראשונה שחברה הציגה מוצר שאין בו חידוש טכנולוגי מרעיש, אלא חוויה שלמה למשתמשים. עם שפה ומראה ייחודיים מהר מאוד גרמו לאנשים פשוט להתאהב. אייפון הפך לפריט אופנתי של ממש. הטכנולוגיה הפכה לשולית והמשתמשים פשוט התאהבו במוצר ובחוויה. זה בדיוק מה שעיצוב UI/UX יודע לעשות.

מי צריך עיצוב UI/UX?
אם יש לחברה שלכם אתר תדמיתי נחמד והחלטתם להפוך אותו לכלי של ממש, אם אתם רואים את החשיבות ואת העוצמה שעיצוב UI/UX יכול להכניס לתוך המערכת שלכם, אם אתם מבינים שמדובר בהשקעה שבסופו של דבר תניב רווחים גבוהים יותר – אז כן, אתם צריכים עיצוב UI/UX שיעלה את הפלטפורמה שלכם כמה צעדים ענקיים למעלה.

איך זה עובד?
בתהליך העיצוב אנחנו לוקחים את החזון של המערכת, שלכם בעצם והופכים אותו לחוויה שלמה עבור היוזרים. אנחנו מזקקים את התכלית של המערכת ויוצרים תהליך מובנה שאותו יעבור המשתמשים ומעצבים את האתר או המערכת כך שהיא תעביר בדיוק את התכלית שלה.
שלב חשוב מאוד ואפילו קריטי נעשה דווקא אחרי העלייה לאוויר. לאחר תקופת שימוש ראשונה במערכת אנו בוחנים את התנהגות הקהל – האם הוא הגיב כפי שציפינו? האם הוא ביצע את הפעולות שהובילו אותו למטרה הרצויה לנו? האם הוא מתנהג בצורה אחרת ממה שחשבנו ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו אליו?
אחרי שהתבוננו וחקרנו את התנהגות הקהל שלנו במערכת עצמה – נוסיף, נשנה, נדייק, ונחדד עוד יותר את ממשק המשתמש כדי להגיע למטרה הרצויה.
זהו שלב שחברות נוטות לפעמים לדלג עליו, אבל מבחינתנו הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך וחשוב ביותר להגשמת המטרה, לכן אנו תמיד ממליצים לא לוותר עליו.

למה זה חשוב?
עיצוב UI/UX משפיע בצורה דרמטית על 2 תהליכים חשובים
1. יחס המרה – יוזרים שמגיעים למערכת לראשונה ועוברים בה את התהליך. המשתמשים האלו לא מכירים את המערכת כלל ולמעשה לומדים אותה תוך כדי תנועה. הם יכולים לנטוש בכל שלב בדרך ולכן העיצוב פה הוא קריטי. עיצוב איכותי ישפר דרמטית את יחס ההמרה ויסייע למשתמשים לעבור את התהליך בשלמותו.

2. שימוש חוזר. אם יצרנו חוויה טובה בשימוש הראשון המשתמשים ירצו לחזור ולעשות שימוש חוזר במערכת.
תחשבו על עצמכם בכל נסיעה באוטו פותחים באופן אוטומטי את הוויז. אתם חוזרים אל האפקליציה הזו שוב ושוב ומשתמשים בה על בסיס יומי. וויז לא הייתה תוכנת הניווט הראשונה, גם לפניה היו תוכנות ניווט ומכשירי ג'י פי אס שאיפשרו ניווט חכם ומדויק.

אז מה ההבדל? וויז הכניסה פנימה את החוויה. מעבר לעבודה שמדובר ברעיון מעולה שמתבסס על מידע מדויק שמגיע מרשת נהגים בלייב – יש פה עיצוב חווית משתמש וממשק פשוט מצוינים. כל פעולה חושבת על המשתמש – מה הוא צריך בדרך, איך להקל עליו את השימוש. ולאורך כל הדרך מתבצעים שינויים ודיוקים בהתאם לשימוש בשטח. וזה בדיוק העניין – לחשוב קודם כל על המשתמשים.

איך מתחילים?
כדי ליצור את החוויה הזו שאנחנו מדברים עליה צריך קודם להבין בדיוק למי המערכת פונה, איך מתנהג הקהל הזה, באיזה שפה צריך לדבר אליו, איזה תהליך הוא צריך לעבור כדי להפוך למשתמש קבוע.
אנחנו מבצעים מחקר שוק תחרותי קפדני – חוקרים התנהגויות קבלים, ממפים את החברות בתחום, מבינים לעומק גם את השוק שבו אנחנו פועלים וגם את קהל המשתמשים ומשם יוצאים לדרך.
המעצבים שלנו הם בעלי הבנה מעמיקה בדיגיטל, בתהליכים ובהתנהגות משתמשים.

נקיים פגישות ראשונות כדי להבין ולהעמיק בתכלית של המערכת שלכם ומשם נתחיל לעצב את השפה – הקונספט הגרפי.
ניצור 2-3 רעיונות לקונספט גרפי ב- skatch ונציג לכם אותם לאישור.
לאחר שתבחרו כיוון אחד, נעצב על פי את כל עמודי המערכת.

רוצים לראות מה אנחנו יודעים לעשות? קליק לעבודות נבחרות

עכשיו, אחרי שהבנתם קצת יותר על מה מדובר ואיך עיצוב UI/UX יהפוך את המערכת שלכם לא רק לכלי שלם שמניב רווחים אלא לחוויה כוללת למשתמשים שלכם – בואו תנו למומחים שלנו, Pitangoux, לעשות את העבודה. והיא תהיה מעולה, תסמכו עלינו.
טופס השארת פרטים.

בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם

מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

שם מלא

טלפון

דוא"ל

מספר פרוייקטים של עיצוב ממשק משתמש UI/UX למגוון רחב של מערכות מובייל ודסקטופ:

עיצוב ממשק משתמש של ג מדיקל

עיצוב אפליקציה אלטשולר שחם

עיצוב דשבורד

תמונה של עיצוב חווית משתמש

עיצוב דשבורד מערכת

footer footer

רוצים לשמוע עוד?

מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il

*שם מלא

דוא״ל

מספר טלפון

שאלות ותשובות – עיצוב UX/UI

מדובר על שילוב של שני פרמטרים שיוצרים יחד חוויה שלמה. UX User Experience – היא חווית המשתמש הכללית. UI User Interface – עיצוב ממשק משתמש, זהו העיצוב של העמודים עצמם בתוך המערכת.
כל מי שיש לו מוצר דיגיטלי מכל סוג- מערכת, פלטפורמה, אתר או אפליקציה ורוצה להפוך אותו לנוח, שימושי ורווחי יותר.
בתהליך העיצוב אנחנו לוקחים את החזון של המערכת, שלכם בעצם והופכים אותו לחוויה שלמה עבור היוזרים. אנחנו מזקקים את התכלית של המערכת ויוצרים תהליך מובנה שאותו יעבור המשתמשים ומעצבים את האתר או המערכת כך שהיא תעביר בדיוק את התכלית שלה.
לאחר תקופת השימוש הראשונה במערכת אנו בוחנים את התנהגות הקהל, אחרי שהתבוננו וחקרנו את התנהגות הקהל שלנו במערכת עצמה – נוסיף, נשנה, נדייק, ונחדד עוד יותר את ממשק המשתמש כדי להגיע למטרה הרצויה.
יחס המרה – יוזרים שמגיעים למערכת לראשונה ועוברים בה את התהליך. המשתמשים האלו לא מכירים את המערכת כלל ולמעשה לומדים אותה תוך כדי תנועה. שימוש חוזר- אם יצרנו חוויה טובה בשימוש הראשון המשתמשים ירצו לחזור ולעשות שימוש חוזר במערכת.
השלב הראשון הוא ביצוע מחקר שוק קפדני בוא נלמד למי המערכת פונה, איך מתנהג הקהל, באיזה שפה צריך לדבר אליו, איזה תהליך הוא צריך לעבור כדי להפוך למשתמש קבוע. נקיים פגישות כדי להבין ולהעמיק בתכלית של המערכת שלכם ומשם נתחיל לעצב את השפה – הקונספט הגרפי. ניצור עבורכם 2-3 רעיונות לקונספט גרפי ב- Sketch ונציג לכם אותם לאישור.