טרנספורמציה דיגיטלית- רעיונות
פורסם ב: 16/05/19 מאת: יובל בר אור Web
ההתפתחות הטכנולוגיות הביאה עמה שלל תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית – ובשביל להישאר בתפקיד ואף להתקדם לתפקיד המנכ"ל, המנמ"ר חייב לפעול מהר ולנוע מתגובתיות לייזום.רוצה לדעת איפה נמצאות ההזדמנויות שלך לייעל תהליכים בארגון? הנה הצצה למה שראשי המחלקות שלך באמת צריכים.
במאמרים הקודמים דיברנו על כך ש המנמ"ר הוא המועמד הטבעי לתפקיד המנכ"ל, ובשביל להתקדם בתוך הארגון, המנמ"ר צריך לעבור מתגובתיות לייזום.
טרנספורמציה דיגיטלית היא המפתח שלכם להתקדם בסולם הדרגות, ומנהל שידע למנף את השינויים לטובתו וליזום פרוייקטים טכנולוגיים לטובת הארגון, יהפוך במהרה לאוטוריטה טכנולוגית ויטפס למעלה.
כיוון שבראשי המחלקות בארגון עומדים אנשים שאין להם נסיון והבנה בהטמעת תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, הרבה פעמים נמנע דיאלוג שהכרחי בשביל התנעת התהליך.
מנהלי המחלקות לא יודעים בפני מי להציג את הצרכים שלהם,
לא כל שכן אילו פתרונות קיימים היום בשוק לבעיות היומיומיות שלהם.
מתוך הבנה שהדרך המהירה ביותר לצעוד לאחור היא להשאר במקום כשכולם נעים קדימה –
זה הזמן והמקום שלכם, המומחים הטכנולוגים של הארגון, ליזום את המהלך ההכרחי ולייעל תהליכים.
השבוע החלטתי לבדוק עבורכם, ראשי מחלקות ה-IT, מנמ"רים וסמנכ"לי טכנולוגיות –
איזה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית מנהלי המחלקות שלכם באמת צריכים?
מחלקת השיווק
בהנחה וכמו כל עסק שמכבד את עצמו בשנת 2018 גם אתם פועלים לשיווק וקידום הארגון ברשתות החברתיות (פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, לינקדאין, סנאפצ'אט…), מנהלי השיווק שלכם הם כנראה האנשים הכי דיגיטליים בחברה. תחום השיווק הוא תחום שעבר דיגיטציה כמעט מלאה. מנהלי השיווק היו חייבים להתאים את עצמם לשוק המוצף במוצרים שנועדו להקל על העבודה, להגדיל ROI ולייעל תהליכי שיווק. אם תשאלו אותם, מנהלי השיווק יגידו לכם שהם לא צריכים טרנספורמציה דיגיטלית. הם כבר שם לגמרי וכבר עובדים עם המערכות המעודכנות ביותר, כמצופה מהם כמנהלי דיגיטל.אז איך אתם נכנסים לתמונה?למרות שמחלקת השיווק היא אחת המחלקות הדיגיטליות ביותר בארגון שלכם, פעמים רבות, מנהלי השיווק עובדים עם המון מערכות שלא מדברות זו עם זו בצורה נוחה, או עובדים עם שתי מערכות ויותר בשביל לאסוף את הלידים.קשה מאד לאסוף את המידע ולהסיק תובנות משמעותיות כשעסוקים בהתממשקות בין מערכות או בעבודה עם CRM ישן ולא ידידותי. זה המקום שלכם לזרוח -כמומחים בהטמעת פרוייקטי מחשוב, אתם תהיו הראשונים להבין מהם הצרכים ולמצוא בקלות את המענה המותאם ביותר למחלקת השיווק ולארגון.
מחלקת המכירות
מחלקת המכירות היא המקום שבו התוצאות של מחלקת השיווק הופכות למספרים.
אופטימיזציה אופטימלית של נתוני השיווק חייבת לכלול את גורל הלידים שנאספו, ולכן התקשורת בין שתי המחלקות חייבת להיות דו כיווניות והדדית.
אז איך אתם נכנסים לתמונה?
לא מספיק שמערכת ה-CRM שלכם תעביר את הלידים אל מחלקת המכירות ותהיה בעלת UI נוח וידידותי.
מערכת CRM איכותית מסוגלת לפלח את המכירות שנעשו לפי פרמטרים כמו מין, גיל, אזור מגורים, תוצאות של A/B טסטינג, משפך המכירה וכד'.
המידע הזה נכון עבור חברות שעובדות עם נתונים רבים – אך לא רק.
כיום יש פתרונות רבים במחירים נוחים שמאפשרים פילוח ותקשורת מדוייקת יותר בין שתי המחלקות.
בסופו של דבר, המידע הזה שווה כסף – ועדכון שלו ברמה היומית מאפשר לארגון שלכם לקבל פרספקטיבה נכונה ב-Real time לגבי קהל היעד שלכם והפוטנציאל הגלום בו.
מחלקת משאבי אנוש
אם אתם עובדים בארגון שמגייס מעל 150-200 עובדים כל שנה, מחלקת משאבי אנוש שלכם מתמודדת עם הרבה מאד ניירת שקשורה למילוי טפסים ותיוק שלהם.
זמן רב מתבזבז על שיחות בין רכזי הגיוס לבין המועמדים במטרה להחתים אותם על הטפסים הדרושים טרם תחילת ההעסקה. המשאבים, הזמן וההתארגנות הדרושים עבור תהליך קליטת המועמדים הם עצומים.
אז איך אתם נכנסים לתמונה?
מערכת Transform, למשל, היא מערכת המציעה דיגיטציה לתהליך מילוי הטפסים ומאפשרת שמירה של כל הטפסים במערכת פנים ארגונית – מבלי להתעסק בטרטור הכרוך בהתמודדות עם הניירת.
בנוסף, המערכת דואגת למטלות ה-IT הקשורות לקליטת עובד חדש ומחוללת תהליך המותאם אישית לצרכי הארגון.
זהו תהליך דיגיטציה שבאופן יחסי הוא פשוט וקל להטמעה – ובכל זאת מאפשר חיסכון משמעותי במשאבים, בזמן ובכסף לארגון (ולמנכ"ל).
מחלקת שירות לקוחות
מחלקת שירות הלקוחות היא אחת המחלקות הדינמיות ביותר בארגון.
לרוב מדובר בעובדים צעירים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם, ששירות הלקוחות לא עומד בראש מעיניהם בלשון המעטה.
אז איך אתם נכנסים לתמונה?
אחת ממגמות הדיגיטציה הלוהטות ביותר בתעשייה, היא הנסיון להעביר את שירות הלקוחות לאתר ולאפליקציה במטרה להפחית את העומס במוקדי השירות.
זו אחת ההזדמנויות הטובות ביותר שלכם ליזום מהלך יעיל, חסכוני, עדכני שבאמת משרת את הלקוח ואת הארגון.
נכון, זהו מהלך לטווח הרחוק שדורש משאבים רבים – אך אם תצליחו להפחית בצורה משמעותית את כמות השיחות למוקד, תהפכו להיות מובילים טכנולוגיים ואוטוריטה דיגיטלית בארגון. באחריות.
חברת איתוראן, למשל, הורידה 30% מכמות השיחות במוקד תוך שנה באמצעות תהליך משותף ומושקע עם חברת Y&A.
דאגו למתן שירות לקוחות יעיל ואיכותי גם באתר שלכם, ותוציאו את כולם מרוצים.
מחלקת Product
לעיתים קרובות, מכיוון שלא קיימת מודעות דיגיטלית בתוך הארגון והמכירות משביעות רצון,
לא נעשים די מאמצים לשפר את המוצרים והשירותים על מנת להתאים אותם להתפתחות הדיגיטלית.
זוהי תפיסה שרלוונטית לעולם הישן.
בעולם החדש, שבו לכל אפליקציה קיים עדכון שבועי, הארגון צריך להרחיב את סל השירותים והמוצרים שהוא מציע ללקוחות שלו, בשביל לשמור על המקום הראשון בושק התחרותי.
אז איך אתם נכנסים לתמונה?
דברו עם מנהלי המוצר שלכם. האם יש אפשרות ליצור אקו-סיסטם משלים למוצר הראשי שלכם?
האם ניתן לשפר את חויית הלקוח (UX) בצורה שתעלה את המכירות?
אם המוצר הוא מוצר מוחשי – האם ניתן לשנע את המוצר בצורה טובה יותר אל הלקוח? האם המחסנים פועלים בצורה הטובה ביותר?
נסו להבין עם האנשים המקצועיים כיצד אתם יכולים לתרום להנגשת המוצר ולהייעול התהליכים באמצעות דיגיטציה.
מחלקת כספים
בדומה למחלקת השיווק, גם מחלקות הכספים פועלות לעיתים קרובות עם מערכות ישנות בעלות חווית משתמש גרועה.
עם זאת, בגלל הרגישות הברורה של נושא הכספים והמסורתיות של העובדים בתחום, זו מחלקה שבאופן יחסי קשה להכניס אליה תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית.
אז איך אתם נכנסים לתמונה?
באופן אישי, זהו תחום שהייתי מתחיל בו פרוייקט רק אחרי שהארגון כבר ראה מכם כמה פרוייקטים פנים ארגוניים דומים, ולא התחום הראשון שהייתי נוגע בו.
קשה מאד לאשר שינויים במחלקת הכספים ולעיתים קרובות אנשי המחלקה לא באמת מעוניינים בשינוי הזה בעצמם, ולכן הייתי נוגע בנקודה הזו רק אחרי שצברתי קרדיט בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית בעייני המנכ"ל.
לסיכום, יש הרבה מאד מקומות שבהם תהליכים טרנספורמציה דיגיטלית יכולים להתרחש בתוך הארגון.
ניסיתי לאגד עבורך כמה רעיונות טובים לתהליכי דיגיטציה שעברתי עם לקוחות שלי בעבר –
מקווה שהצלחתי ויש לך עכשיו לפחות רעיון אחד להגיש למנכ"ל ולהתחיל לצעוד בדרך אל ארגון דיגיטלי יותר.
משהו קטן נוסף עבור אלו שזו הפעם הראשונה שהם יוזמים פרוייקט של טרנספורמציה דיגיטלית בתוך הארגון:
אם מעולם לא עברתם תהליך דיגיטציה, יש משהו מרתיע מאד בכך שילד בן 27 מגיע ומציע לכם את הפתרון שישנה לכם את הדרך בה אתם עובדים – אך בעולם החדש, זוהי המציאות היומיומית ועליכם להסתגל אליה מהר.
זכרו שאתם כבר יודעים לבצע פרוייקט מחשוב, ושתהליך הטרנספורמציה אינו שונה.
יש יעדים, יש תקציב, יש תכולה ולו"ז – אך יש שוני אחד ברור:
קצב העבודה של פרוייקט כזה הוא מהיר וחדשני יותר משל פרוייקט מחשוב כמו שאתם רגילים, ועליכם להתגמש ולשמור על פתיחות מחשבתית ויצירתיות לאורך הדרך.
זכרו שכבר עכשיו יש לכם היכרות מצויינת עם רוב התהליכים והפעילויות בארגון,
ולכן לצד הידע הטכנולוגי הרבה שבאמתחתכם – אתם האנשים הנכונים להוביל את הארגון אל עבר דיגיטציה מלאה –
ובעוד כמה שנים, מי שיובל את הארגון הוא מי שהוביל אותו לעידן הדיגיטלי.
הרבה בהצלחה!
וכמו תמיד,
אתם מוזמנים לשתף את הכתבה עם קולגות ואשמח לענות על תגובות ושאלות כאן או במייל.
יובל.
בואו נשוחח על הפרוייקט שלכם
מלא את הפרטים בטופס הבא ונחזור בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il
מאמרים דומים בנושא
-
Web
שאלת מיליון הדולר: מה עדיף, יצירת אתר מותאם אישית או באמצעות תבנית?
קיבלתם משימה להקים אתר, כמנהלי שיווק מנוסים השאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב…אתר
-
Mobile
מחשוב ענן – למה זה כזה יקר? המדריך המלא לחסכון בעלויות הענן שלכם
מרגישים שההוצאות שלכם על ענן גדולות מדי? AWS נראה לכם יקר מאד?רוצים לחסוך עלויות על
רוצים לשמוע עוד?
מלאו את הפרטים בטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם האפשרי
אפשר גם להתקשר אלינו: 09-773-4300 או לכתוב מייל: office@yna.co.il